Administration og Udvikling

Vi hjælper Teknik og Miljø med at lykkes.

Det gør vi ved at

Understøtte forvaltningen ved at have et bredt overblik over tværgående opgaver i Teknik og Miljø.

Vi er bindeled mellem afdelinger, og vi koordinerer opgaver på tværs af afdelingerne.

I administration og Udvikling arbejder vi tværfagligt - og vi er organiseret i fire teams:

  • Udviklingsteam
  • Digitaliseringsteam
  • Økonomiteam
  • Sekretærteam.


Herunder kan du læse om vores fire teams

Har du spørgsmål?

Helle Lorentsen
Afdelingsleder
Administration og Udvikling

Mobil: 21 34 55 10
@: helle.lorentsen@herning.dk

Vi anbefaler brug af sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.

Skriv via Borger.dk (Borger)

Udviklingsteam

Vi er et sammensat team med forskellige faglige profiler, projekter og opgaver. Det giver os forskellige metodiske tilgange, som højner kvaliteten i vores opgaveløsning. I det daglige bruger vi hinanden som sparringspartnere, hvor vi bidrager med inputs og perspektiver til en bred vifte af udviklingsprojekter.

Teamet siger:

Vi er i høj grad et fleksibelt team på en arbejdsplads, hvor fx hjemmearbejde og stor grad af frihed og selvstændighed ift. tilrettelæggelse og udførelse af opgaver og projekter er dagligdag. Her udvikler vi med hjernen først.

Vi understøtter udvikling og samskabelse i Teknik og Miljø og på tværs af Herning Kommune. Det gør vi bl.a. gennem:

  • Projektledelse
  • Procesunderstøttelse
  • Kommunikation
  • Sparring
  • Facilitering.

Digitaliseringsteam

Vi frigør tid for andre ved at digitalisere materialer, så de bliver tilgængelige og sikrer at borgernes dokumenter er digitale. 

Teamet siger:

Vi yder service og skaber overblik for vores kollegaer og borgere.

Vores vigtigste opgaver:

  • Vi overfører afsluttede sager til filarkivet, så vores kollegaer og borgere kan finde opdaterede oplysninger om deres ejendom. 
  • Vi hjælper vores kollegaer med at skabe overblik og systematik ved at indscanne dokumenter i vores journaliseringssystem. 

  • Vi står for daglig drift og support af storformatsprinter og scanner.  

  • Vi er ansvarlig for kommune arkiver i Teknik og Miljø. 

  • Vi bidrager til en smidig hverdag ved at håndtere den daglige drift af flere personalegoder. 

Økonomiteam

Vi er her for at gøre en forskel gennem god økonomistyring. Vi tror på, at når vi arbejder sammen og tænker nyt, kan vi skabe bedre løsninger for både kommunen og borgerne. Vores mål er at gøre komplekse ting enkle og sikre, at ressourcerne bruges der, hvor de gør mest gavn.
 
Teamet siger:
Vi arbejder målrettet på at skabe løsninger, der gør en forskel for kommunen. Sammen finder vi smartere måder at gøre tingene på, og vi er stolte af vores rolle som sparringspartnere og økonomiske rådgivere.

Vores vigtigste opgaver:

  • Optimere økonomiske processer for at sikre effektivitet og kvalitet i opgaveløsningen.

  • Samarbejde på tværs af afdelinger for at understøtte datadrevne beslutninger og langsigtet planlægning.

  • Udarbejde økonomiske analyser og rapporter, der giver ledelsen det bedste grundlag for beslutningstagning.

  • Kvalitetssikre de daglige økonomi opgaver

  • Rådgive og udfordre afdelingsledere om ressourceanvendelse og budgetstyring.

  • Identificere og implementere procesforbedringer for at sikre optimal brug af kommunens ressourcer.

Sekretærteam

Vi ser os selv som et team med en stærk kraft, der medvirker til, at afdelingens maskineri fungerer. Vi har stor tillid til hinanden og er gode sparringspartnere på opgaver, hvorved vi opnår at spille hinanden gode. Det gør vi også, når vi understøtter afdelinger, ledere og chefgruppen – og altid med diskretion og fortrolighed. 

Teamet siger:

Vi stræber efter at være i ”orkanens øje”, hvor vi med rolig og sikker hånd samler løse ender og sikrer, at intet falder mellem stolene. Selvom hverdagen kan være hektisk, og dagsordenen ikke altid bliver som planlagt, så møder vi andre med smil og imødekommenhed.   

Vores fleksibilitet i opgaveløsningen giver os mulighed for at finde solide og holdbare løsninger samtidig med, at vi i høj grad selv kan tilrettelægge vores arbejdsdag.  

Vores vigtigste opgaver: 

  • Sekretær for chefgruppen, afdelingsledere samt Miljø-, Infrastruktur- og Naturudvalget 
  • Behandling af borgernes forsikringssager ved uheld på et offentligt areal 
  • Personaleadministration – på tværs i hele forvaltningen 
  • Praktiksted for elever 
  • Indkøb til forvaltningen 
  • Elektronisk posthåndtering 
  • Information til borgere og virksomheder på herning.dk 
  • Intranettet.
Giv os din feedback

Hvad synes du om siden?