Byggeri og Ejendomsdata

Det gør vi ved at

  • Vedligeholde grund- og bygningsdata, som sikrer at alle kan finde vej, få sin post og den rigtige ejendomsbeskatning.
  • Søge dialog og finde løsninger som tilgodeser lovgivning, kommunale interesser og ansøgers ønsker.

Vi har en kordinerende rolle med mange andre afdelinger i kommunen, men også eksterne aktører, som f.eks. brand og redning.

Medarbejdergruppens kompetencer spænder bredt, men fælles for os er, at vi syntes, det er spændende at følge med i, hvad der bygges i kommunen.

Det er en god arbejdsplads med mulighed for at få lov til at dykke ned i lovgivningen og være opdateret. Man får lov til at tage ansvar for sine opgaver.

Vi har et godt fællesskab, hvor der også er plads til grin og hygge.

Opgaver i Byggeri og Ejendomsdata

Luk alle
Åben alle

Opgaver i Byggeri

  • Forhåndsdialoger
  • Byggetilladelser til erhverv og bolig
  • Landzonetilladelser
  • Skiltetilladelser
  • Dialogmøder
  • Tilladelser til midlertidige arrangementer
  • Lovliggørelsestilladelser
  • Indeklimasager
  • Borgerhenvendelser
  • Klagesager f.eks. naboklager
  • Tilladelse til midlertidige overnatninger
  • Behandling af nedrivningsansøgninger og legepladser

Opgaver i Ejendomsdata

  • Behandling af byggesager mm.
  • BBR
  • Matrikulærhændelser
  • Ejendomsbidrag
  • Rottebekæmpelse
  • Ejendomsgennemgang
  • Ejeroplysninger
  • Husnummer
  • Vejnavne
  • Afregning af byggesagsgebyr
  • Behandling af jordvarme
  • Administrative opgaver og borgerhenvendelser

Kontaktinfo

Hans Eghøj
Afdelingsleder
Byggeri og Ejendomsdata

Tlf.: 96288020
Send e-mail

Rådhuset
Torvet 5
7400 Herning

Vi anbefaler brug af sikker mail, hvis din besked indeholder personlige eller følsomme oplysninger.